Skip to main content

 

Wat verstaan we onder een sociale verhuizing?
Mensen met een klein budget, bijzondere omstandigheden en geen beschikbaar netwerk, kunnen een beroep doen op ons team voor een sociale verhuizing. Ons enthousiast team kan u compleet ontzorgen.

Onze organisatie vraagt een indicatie van een instantie of organisatie. Deze indicatie kan ook verstrekt worden door  onze organisatie “Stichting Veads”

Wat kan Stichting Veads doen?
Zo nodig wordt er een lampje of schilderij opgehangen, koppelen witgoed af en aan. Helpen mee in en uitpakken. Zetten grote meubels op zijn plek, monteren en demonteren of installeren apparaten. Tussendoor is er tijd voor een praatje en een luisterend oor.

Vooraf spreken we o.a. met u af:
– Wat er verhuisd moet worden.
– Of er iemand mee helpt of dat wij alles inpakken.
– Hoe de oude woonruimte achtergelaten moet worden.
– Waar we moeten zijn of er een lift aanwezig is.
– Hoe we u kunnen ondersteunen in uw nieuwe woonruimte.
– Wat u van onze sociale verhuizers kan verwachten.
– Sturen een offerte met de gemaakte afspraken.

Wie zijn onze sociale verhuizers?
– Onze verhuizers helpen mee uit sociale overweging of doen dit vanuit hun dagbesteding of re-integratie.
– Onze verhuizers maken tijdens het verhuizen een praatje met u en denken mee als er op die dag verhuis gerelateerde zaken tegen zitten.
– Wij zijn betrokken impactmakers en ondersteunen u in uw nieuwe woning.

Met onze dienst “sociale verhuizingen” bieden we de mogelijkheid op een baan aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. U helpt dus mee om nieuwe mogelijkheden en kansen te bieden voor een groep kwetsbare mensen in een prettige werk omgeving.

Vooraf worden kosten besproken, afspraken en verwachtingen vastgelegd en wordt ingeschat hoeveel tijd we denken kwijt te zijn met de werkzaamheden.

Het kan altijd tegenzitten, door onvoorziene omstandigheden, dat wordt altijd met u besproken. Zijn de sociale verhuizers eerder klaar, is er geen recht op teruggaaf.

Om de kosten laag te houden kunt u zelf spullen inpakken, klaarzetten, uitpakken en inrichten. We snappen dat dit niet altijd mogelijk is, dus als het nodig is, dit graag van tevoren aangeven. Het verhuizen is voornamelijk bedoeld voor het zwaardere werk.

Het is mogelijk extra tijd te vragen, zodat we u kunnen helpen bij het schoonmaken van uw spullen en nieuw huis. We hebben gemerkt dat het niet altijd mogelijk is om extra thuishulp in te schakelen. Binnen de afgesproken tijd helpen we u natuurlijk altijd een handje mee.

Alle extra kosten die gemaakt worden zijn voor rekening van de bewoner zelf, zoals:

  • Stortkosten.
  • Extra aanhangwagen of grotere vrachtauto.
  • Huren van een lift als er geen lift in het gebouw aanwezig is en er zware spullen van een trap af moeten worden getild.
  • Materialen die nodig zijn om te bevestigen of repareren.
  • Onvoorzien

Kosten vanaf € 350,-

Wij vragen u op de dag van afronding te betalen via een betaalverzoek van onze Rabobank tnv stichting Voor elkaar aan de slag.
Meer info via Whatsapp: 06-36020230
We bellen u zo snel mogelijk terug.